Betalning
Vilka betalningsmetoder erbjuder Kitchens.se?
Kitchens.se erbjuder vanligtvis Klarna direktbetalning, Klarna faktura (14 dagar) samt Klarna delbetalning. Vi erbjuder också betalningar med kreditkort (Visa, Mastercard, American Express), banköverföringar samt faktura. Vid fakturabetalning via Klarna kan det finnas specifika villkor samt kreditkontroll. Har du några frågor kring Klarnas betalningsvillkor eller din faktura hänvisar vi dig att läsa mer på Klarna.se.
Hur får jag min faktura?
Fakturan skickas till den e-postadress du anger vid beställningen. Kolla i skräpposten om du inte hittar den. Du kan alltid se och hantera din faktura på www.klarna.se.
Frakt & Leverans
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder olika leveransalternativ och i kassan kan du se de olika leveransalternativen som är aktuella för just din order samt leveransadress. Leverans till postombud kostar generellt 99 kr, hemleverans 595 kr och hemleverans med inbärning 895 kr. Observera att priserna kan ändras beroende på vad det är du har beställt. Vid leverans utanför Sverige tillkommer fraktkostnader samt eventuella kostnader för införsel och tullavgifter. Dessa betalas alltid av dig som kund.
Vad är leveranstiderna för köp via Kitchens.se?
Leveranstiderna för köp via Kitchens.se kan variera beroende på flera faktorer, inklusive produkternas tillgänglighet och din geografiska plats. Vanligtvis kommer du att få information om leveranstider under beställningsprocessen. Om du vill ha mer specifik information kan du kontakta oss på customerservice@kitchens.se.
Vad har Kitchens.se för leveranstid?
Lagervaror
Lagervaror skickas direkt från vårt lager och vanligtvis inom några dagar. Om din order innehåller flera varor är det den vara med längst leveranstid som avgör leveranstiden för din order.
Beställningsvaror
Varor som definieras som ’beställningsvara’ i vårt sortiment innebär att de tillverkas just för dig utifrån dina önskemål och specifikationer. Leveranstiden för beställningsvaror är preliminär och dessa varor är undantag från returrätten i enlighet med distansavtalslagen. Leveranstiden kan skilja mellan olika varumärken, säsonger och leveranssätt. Särskilt sommar och jul kan komma att påverka produktionen då vissa fabriker håller stängt i perioder. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från leverantörer som vi inte kan råda över men vi kommer alltid att göra allt vi kan för att du som kund skall få dina varor inom den tidsperiod vi angivit vid köptillfället.
Vi kommunicerar ungefärliga leveranstider, det innebär att leveransen kan komma snabbare men även ta längre tid än uppskattat. När din order är lagd och bekräftad av leverantören kommer du att bli kontaktad av vår orderavdelning med en mer specifik uppskattning av leveranstiden för just din order baserad på aktuell produktion.
Var är min beställning?
Vid beställningstillfället anges en uppskattad leveranstid på varje produkt. Om du har frågor om var din order är kan du maila oss på customerservice@kitchens.se.
Vilka leveransalternativ erbjuder Kitchens.se?
Kitchens.se erbjuder normalt sett olika leveransalternativ för att möta olika behov. Vid beställning kommer du att få information om tillgängliga leveransalternativ och eventuella kostnader.
Kan jag beställa till utlandet?
Vi kan leverera till alla länder inom EU. Frakt tillkommer beroende på land och betalas av dig som kund.
För resten av världen gör vi vårt yttersta för att kunna tillgodose dina önskemål om leverans. Kontakta oss för ytterligare information och beställning.
Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning?
Ditt paket ligger normalt i 14 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager. Vid outlöst paket som kommer i retur till oss kommer du att debiteras en avgift på 195 kr för mindre paket - och 595 kr för stora eller skrymmande paket som speditören i sin tur debiterar oss som e-handlare. Avgiften dras automatiskt av på din återbetalning. Om din vara inte omfattas av ångerrätten och ej godkänts för retur av oss så kommer vi att kontakta dig för nytt leveransförsök av din vara.
Vad gör jag om jag har problem eller frågor angående mitt köp från Kitchens.se?
Om du har några problem eller frågor angående ditt köp från Kitchens.se, rekommenderar vi att du kontaktar oss via customerservice@kitchens.se. Du kan även hitta kontaktuppgifter och öppettider på Kitchens.se's webbplats. Kundtjänsten kommer att vara redo att hjälpa dig med eventuella frågor, förklara köpevillkor och ge dig den support du behöver. Vår ambition är att besvara alla våra kunders mejl inom 24 timmar.
Vilka garantier erbjuder Kitchens.se på sina produkter?
Kitchens.se erbjuder vanligtvis garantier på sina produkter för att säkerställa kundens tillfredsställelse. Det är viktigt att kontrollera specifika garantivillkor för varje produkt då dessa kan variera. Information om garantier och eventuella utökade garantier kan finnas på produktsidorna eller i köpvillkoren på Kitchens.se's webbplats.
Retur & reklamation
Hur fungerar returprocessen hos Kitchens.se?
Om du behöver returnera en produkt till Kitchens.se måste du vanligtvis göra det inom en viss tidsperiod från köpdatumet. Returprodukter måste vara i originalskick och komplett med tillbehör och förpackning. För att påbörja returprocessen bör du kontakta Kitchens.se's kundtjänst för att få instruktioner och eventuella returformulär. Vi kommer att kunna guida dig genom returprocessen och ge dig nödvändig support.
Hur gör jag en retur?
Kontakta oss på customerservice@kitchens.se så hjälper vi dig att göra en retur. Du kan läsa mer om våra returvillkor i våra köpvillkor.
Vad gäller vid reklamation?
Kontakta oss på customerservice@kitchens.se så hjälper vi dig att göra en reklamation. Du kan läsa mer om våra returvillkor i våra köpvillkor.
Hur kan jag ändra min order?
Om du vill ändra din order ber vi dig vänligen kontakta oss så fort som möjligt. Om lagret hunnit hantera din order är det tyvärr inte möjligt att annullera den. Då får du genomföra en retur när du mottagit leveransen. Vi hanterar returer löpande efter att de anlänt till värt lager. Återbetalning utförs senast inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. När du fått en bekräftelse på att din retur har blivit hanterad så kommer du att bli återbetald till den betaltjänst som användes vid köptillfället.
Observera att beställningsvaror, specialbeställda varor enligt dina önskemål, är undantagna ångerrätten och kan ej returneras.
Var är min återbetalning?
Återbetalningen kommer ske så fort returen är mottagen och godkänd. Vår betalningspartner Klarna kommer att sköta återbetalningen. Vid eventuella frågor hänvisar vi till Klarnas support.
Produkter & Priser
Finns varan i era showrooms?
Vårt sortiment online är större än vad som finns i våra showrooms. Kontakta oss för att se om varan finns i något av våra showrooms på Sibyllegatan 22 i Stockholm, Birger Jarlsgatan 24 i Stockholm eller Geometrivägen 1 i Kungens Kurva.
Har Kitchens.se prisgaranti?
Att erbjuda design till rätt pris är en viktig del av vår filosofi. Upplägget är enkelt - om du hittar samma vara till ett lägre pris hos en annan återförsäljare matchar vi det. Allt för att du ska kunna känna dig trygg med att du alltid får ett konkurrenskraftigt pris när du handlar hos oss.
En förutsättning är att varan skall vara äkta, ny, inte ingå i en tillfällig kampanj samt att giltigt underlag finns. Vi behöver kunna verifiera att varan har exakt samma utförande, material, storlek etc. Tänk på att priset inkluderar likvärdigt fraktalternativ.
Kan Kitchens.se hjälpa mig med reservdelar och tillbehör?
Vi gör alltid vårt bästa för att kunna tillgodose dina önskemål, skicka gärna följande information till customerservice@kitchens.se:
- Kvitto
- Varumärke
- Produktnamn
- Modellbeteckning (gärna bild på produkt)
- Ungefärligt inköpsdatum samt inköpsställe.
Finns era varor/möbler i fler utföranden än vad som syns på er hemsida?
Ofta finns många möbler i fler utföranden än de vi visar på hemsidan. Men för att göra ditt val enklare har vi handplockat ett urval av våra designfavoriter. Om du saknar något ser vi till att hjälpa dig att hitta det du söker. Kontakta oss på customerservice@kitchens.se så hjälper vi dig.
Säljer Kitchens.se äkta varor?
Vi är auktoriserade återförsäljare av alla varumärken vi säljer på vår hemsida och i våra showrooms.
Vad är ett original när det kommer till möbler och varor?
Original innebär att varan är tillverkad i varumärkets licenserade fabrik utifrån designerns vision och skisser. Varenda detalj är noga övervägd. Materialen som används är av högsta kvalitet och har valts ut för sina särskilda egenskaper och uttryck. Det gedigna hantverket som ligger bakom varje exemplar gör att din möbel blir en bra investering.
En designmöbel kommer ofta med ett serienummer, ibland är detta instansat i ramen tillsammans med varumärkets logga och/eller designerns signatur, - ibland finns det i den medföljande dokumentationen. Det skiljer sig mellan olika varumärken, därför rekommenderar vi att du som köpare hör av dig direkt till varumärket och försäkrar dig om att en butik är en auktoriserad återförsäljare innan du handlar. Vi är auktoriserad återförsäljare för samtliga av våra varumärken.